Takuu ja palautus

 

PALAUTUKSET

Kaikilla BAUHAUS verkkokaupan tuotteilla on vaihto- ja palautusoikeus 30 päivää tilauspäivästä. Peruuttamisoikeuden käyttämisestä on ilmoitettava yksiselitteisellä tavalla käyttämällä liitteenä olevaa peruuttamislomaketta tai muulla kirjallisella tavalla. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö tulee säilyttää huolellisesti.

Pelkkää toimitettujen tavaroiden noutamatta jättämistä tai palauttamista ilman yksiselitteistä etukäteistä ilmoitusta peruuttamisoikeuden käyttämisestä ei katsota ilmoitukseksi sopimuksen peruuttamisesta, paitsi, jos tavara palautetaan suoraan BAUHAUS -tavarataloon. Asiakas vastaa peruuttamattomien tilausten palautuksesta aiheutuneista kustannuksista, jotka vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta.

Tuotteen palautus BAUHAUS verkkokauppaan

Virheettömän tuotteen palauttaminen BAUHAUS verkkokauppaan on asiakkaalle maksutonta, mikäli palautettava tuote on mahdollista toimittaa normaalina posti-, SmartPost- tai MyPack-pakettina. Suurempien tuotteiden tai muiden toimitustapojen palautuskustannuksista vastaa asiakas. Ennen tuotteen palautusta BAUHAUS verkkokauppaan asiakkaan tulee aina ottaa yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse (verkkokauppa@bauhaus.fi) tai puhelimitse (09-584 11 268), joka antaa tarkemmat ohjeet tuotteen palautusta varten ja tarvittaessa selvittää mahdolliset palautuskustannukset. 

Tuotteet tulee palauttaa sovitulla tavalla viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jona peruuttamisoikeudesta on sovittu asiakaspalvelun kanssa. Säilyttäkää tuotteen palautuksesta saamanne kuitti, kunnes olette saaneet hyvityksen palautuksesta.

Kauppahinta ja kulut palautetaan asiakkaalle viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun myyjä on saanut tuotteen takaisin ja todennut sen palautuskelpoiseksi. Mikäli kyseessä on osapalautus, toimituskuluja ei hyvitetä niiden tuotteiden osalta, joita ei palauteta. Palautettava summa hyvitetään samalle maksutavalle, jolla tilaus on maksettu verkkokaupassa.

Tuotteen palautus BAUHAUS tavarataloon

BAUHAUS verkkokaupasta tilatut tuotteet voi palauttaa myös kaikkiin Suomen BAUHAUS tavarataloihin toimitustavasta riippumatta. Tuotepalautukset käsitellään tavaratalojen pääneuvontapisteissä ja palautuksen yhteydessä asiakkaan tulee esittää tilausvahvistus, joka toimii maksukuittina verkkokaupan ostoksista. Pääneuvonnan todettua palautettava tuote palautuskelpoiseksi, tuotteesta verkkokaupassa maksettu hinta palautetaan asiakkaalle.

 

TAKUU

BAUHAUS myöntää kuluttaja-asiakkaille kaikkiin yksityiskäyttöön ostettuihin sähkö- ja moottorikäyttöisiin työkaluihin ja koneisiin 5 vuoden takuun takuuehtojemme mukaisesti. Tarkemmat ehdot löydät täältä.

Kaikkia tuotteitamme koskevat tuotteen valmistaja- ja/tai maahantuojakohtaiset takuu- ja huoltoehdot. Takuu on valmistajan tai myyjän sinulle tarjoama lisäetu. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain. Virhevastuu sen sijaan on lakisääteinen ja se on määritelty kaikille tuotteille. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot tulee tarkistaa käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Asiakkaan tulee noudattaa tarkasti tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain valmistus- ja materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat.

Tilausvahvistus toimii takuukuittina ja takuuaika alkaa tilausvahvistuksen päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä tai lyhennä takuuta.

Mikäli tuotteessa on virheitä, huolto- ja palautusjärjestelyt tulee aina sopia BAUHAUS verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa ennen tuotteen palauttamista.

 

REKLAMAATIOT

BAUHAUS verkkokauppa käsittelee reklamaatiot ensisijaisesti kirjallisesti. Näin voimme vähentää väärinymmärryksiä ja parantaa Teidän oikeusturvaanne.

Asiakas on velvollinen tarkistamaan lähetyksen heti tuotetta vastaanotettaessa. Rikkoutuneesta tai vaurioituneesta tuotteesta tai paketista on pyydettävä tavarankuljettajaa tekemään vahinkoilmoitus. Mikäli kuljetuspakkauksessa on ulkoisesti havaittavissa vaurioita, on vastaanottajan tehtävä siitä merkintä kuljettajan skanneriin heti vastaanottokuittauksen yhteydessä. Tämän jälkeen on myös viipymättä otettava yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun. 

Lähetyksen sisältö on tarkistettava viipymättä lähetyksen vastaanoton jälkeen. Mikäli lähetys on puutteellinen tai vaurioitunut, teille on toimitettu väärä tuote tai toimitettu tuote on virheellinen tai rikkoutunut, on tästä viipymättä ilmoitettava verkkokaupan asiakaspalveluun, kuitenkin viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen tehtyjä reklamaatioita lähetyksen vaurioista emme voi enää käsitellä. Vaurioitunutta tuotetta tai vaurioituneen lähetyksen pakkausmateriaalia ei saa hävittää ilman asiakaspalvelun suostumusta. Tuotteiden viallisuuteen ei voida enää vedota, mikäli tuote on asennettu ja vika on ollut havaittavissa ennen asennusta.

Mikäli tuote on takuuta koskevien ehtojen mukaisesti virheellinen, tulee tästä ilmoittaa mahdollisimman pian verkkokaupan asiakaspalveluun. Tuotteen virheellisyydestä on ilmoitettava 2 kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta tai siitä hetkestä, kun virhe olisi pitänyt havaita. BAUHAUS ei ole velvollinen korvaamaan virhettä, mikäli tätä määräaikaa ei noudateta. Virheen laadusta riippuen tuote korjataan tai asiakkaalle toimitetaan uusi vastaava tuote. Hinnanalennus on mahdollista, mikäli virhettä ei voida ilman kohtuuttomia kustannuksia korjata eikä uutta vastaavaa tuotetta voida toimittaa.  

Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. Verkkokaupan ja asiakkaan välistä sopimusta koskeviin mahdollisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajalla on oikeus saattaa riita kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.

 

YHTEYSTIEDOT

Kaikissa BAUHAUS verkkokaupasta ostettujen tuotteiden palautus- ja takuuasioihin liittyvissä kysymyksissä voitte ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.

BAUHAUS verkkokaupan asiakaspalvelu (avoinna ma-pe klo 8-18, la 9-17, su 10-18)

Puhelin:  09-584 11 268

Sähköposti: verkkokauppa@bauhaus.fi