Usein kysyttyä

BAUHAUS - Yleistä

Mikä on BAUHAUS?

BAUHAUS on vuonna 1960 perustettu, yksityinen, saksalainen tavarataloketju, jolla on yli 260 tavarataloa 19:ssä Euroopan maassa. Suomessa tavarataloja on viisi: Vantaalla, Turussa, Tampereella, Espoossa ja Oulussa. Lokakuussa 2001 avattiin Suomen ensimmäinen tavaratalo Vantaan Tammistoon.

BAUHAUS on enemmän kuin rautakauppa. Tavaratalojemme valikoimasta löytyy yli 120 000 tuotetta kodin rakentamiseen, remontointiin, sisustamiseen ja puutarhaan. Saat saman katon alta ylivoimaisen valikoiman laatutuotteita erittäin kilpailukykyiseen hintaan. Laajan valikoiman ja edullisten hintojen lisäksi saat asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua.

BAUHAUS - Tuotevalikoima, hinnat ja saatavuus

Onko BAUHAUS verkkokaupassa ja tavarataloissa sama tuotevalikoima?

Tavaratalojemme valikoimassa on yli 120 000 erilaista tuotetta ja toistaiseksi verkkokaupastamme löytyy osa tavaratalojemme valikoiman tuotteista. Verkkokauppamme tuotevalikoima kasvaa kuitenkin koko ajan ja lisäämme jopa satoja uusia tuotteita sivuillemme päivittäin. Tervetuloa sivuillemme jatkossakin tutustumaan uutuuksiimme sekä kulloinkin voimassa oleviin tarjouksiimme!

Onko tuotteella sama hinta BAUHAUS verkkokaupassa ja tavarataloissa?

Tuotteillamme on voimassa samat varmasti edulliset hinnat niin verkkokaupassamme kuin kaikissa tavarataloissamme, jollei muuta erikseen mainita.

Tuote on loppunut BAUHAUS verkkokaupasta tai tuotetta ei ole tarvitsemaani määrää. Voinko saada ilmoituksen kun tuotetta on jälleen saatavilla tai tarvitsemani määrä on saapunut varastoon?

Mikäli tuote on tilapäisesti loppunut tai tarvitsemaasi määrää ei ole varastollamme, voit tilata tuotesivulta ilmoituksen sähköpostiisi niin saat ilmoituksen sähköpostitse heti kun tuotetta on jälleen saatavilla tai tarvitsemasi määrä on saapunut varastollemme.

BAUHAUS verkkokauppa - Ostaminen ja maksaminen

Pitääkö minun rekisteröityä ja luoda asiakastili ennen tilaamista BAUHAUS verkkokaupasta?

BAUHAUS verkkokaupasta voit tilata tuotteita rekisteröitymättä tai kirjautumalla sisään asiakastilillesi. Asiakastilin käyttö ei siis ole välttämätöntä tilauksen tekemiseksi, mutta tilin luominen nopeuttaa tilauksen tekemistä ja antaa mahdollisuuden seurata avoimen tilauksen etenemistä sekä tilaushistoriaa asiakastilin kautta.

Voinko tehdä tilauksen puhelimitse tai sähköpostitse BAUHAUS verkkokaupan asiakaspalvelun kautta?

Tilauksen maksaminen tapahtuu suojatussa yhteydessä pankin tai maksuntarjoajan palvelussa, jotta asiointi verkkokaupassamme olisi sinulle mahdollisimman turvallista. Tietoturvasi takaamiseksi asiakaspalvelumme ei voi vastaanottaa tai käsitellä maksutietoja puhelimitse tai sähköpostitse, joten tilaus tulee aina tehdä henkilökohtaisesti verkkosivujemme kautta.

Tilauksen tekeminen verkkokaupassamme on tehty mahdollisimman helpoksi ja käyttäjäystävälliseksi. Asiakaspalvelumme auttaa sinua kuitenkin erittäin mielellään tilauksen tekemisessä, mikäli tilaamisessa tai verkkokaupassamme asioinnissa ilmenee jotakin mieltä askarruttavaa tai tarvitset apua tilauksen tekemiseksi. Asiakaspalveluumme voit ottaa yhteyttä puhelimitse p. 09-584 11 268, palvelemme arkisin klo 8-18 , lauantaisin klo 9-17 sekä sunnuntaisin 10-18. Voit myös lähettää meille sähköpostia verkkokauppa@bauhaus fi niin otamme sinuun yhteyttä.

Millä maksutavoilla voin maksaa tilaukseni BAUHAUS verkkokaupassa?

Verkkokauppatilauksen maksutavaksi voit valita joustavasti mieleisesi seuraavista vaihtoehdoista: verkkomaksu, luottokortti, BAUHAUS lasku, BAUHAUS osamaksu tai BAUHAUS yrityslasku. Maksutavan valinta tapahtuu kassalla, jonka jälkeen sinut ohjataan automaattisesti valitsemasi maksuntarjoajan palveluun maksamaan tilauksesi. Henkilö- ja maksutiedot käsitellään aina salatussa SSL-yhteydessä eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksutiedot (kuten henkilötunnus, verkkopankki, luottokortti) käsitellään suojatuissa ja salatuissa yhteyksissä. Maksajan henkilötunnusta,  maksu- ja luottokortin numeroita tai muita tunnistetietoja ei tallenneta verkkokauppajärjestelmään. Lisätietoja maksutavoistamme löydät täältä

Onko maksaminen turvallista BAUHAUS verkkokaupassa?

Henkilö- ja maksutiedot käsitellään verkkokaupassamme aina suojatussa ja salatussa SSL-yhteydessä eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksutietoja kuten maksajan henkilötunnusta, maksu- ja luottokortin numeroita tai muita tunnistetietoja ei myöskään tallenneta

Miten voin muuttaa tai peruuttaa BAUHAUS verkkokaupassa tekemäni tilauksen?

Kun tilaus on maksettu, sitä ei voi enää muuttaa verkkokaupassa, minkä vuoksi on erittäin tärkeää tarkastaa tilaus huolellisesti ennen sen hyväksymistä. Jos haluat kuitenkin muuttaa tai peruuttaa tekemäsi tilauksen, otathan viivytyksettä yhteyttä BAUHAUS verkkokaupan asiakaspalveluun lisäohjeita varten. Mikäli tilaus on ehditty kerätä ja se on lähtenyt toimitettavaksi ennen tilauksen peruuttamista, palautettavasta summasta vähennetään mahdolliset lähetyksen palauttamisesta aiheutuneet kustannukset.

Voinko tilata BAUHAUS verkkokaupasta tuotteita laskulla tai maksaa ostokseni erissä?

Verkkokaupassamme voit valita tilauksellesi maksutavaksi BAUHAUS laskun, jolla saat maksuaikaa 30-60 päivää tai BAUHAUS osamaksulla, jolla voit maksaa ostoksesi kätevästi osissa ja valita itse kuukausierän suuruuden. Mikäli haluat tehdä ostoksia yrityksella, on valittavissa myös BAUHAUS yrityslasku. Lisätietoa maksutavoistamme löydät täältä

BAUHAUS verkkokauppa - Toimitustavat ja -ehdot

Millä toimitustavalla BAUHAUS verkkokaupasta tilaamani tuotteet toimitetaan?

BAUHAUS verkkokaupasta tilattujen tuotteiden toimitusvaihtoehdot ovat kirje, SmartPOST-paketti, MyPack-paketti sekä kotiinkuljetus. Tuotteille valittavissa olevat toimitusvaihtoehdot riippuvat tilattavista tuotteista sekä lähetyksen kokonaispainosta/-koosta. Kassalla voit valita haluamasi tilaamillesi tuotteille valittavissa olevista vaihtoehdoista. Valittavissa ovat vain toimitustavat, joihin valitsemasi tuotteet on mahdollista toimittaa. Lisätietoa toimitustavoistamme löydät myös täältä

Voinko noutaa BAUHAUS verkkokaupasta tilaamani tuotteen lähimmästä BAUHAUS tavaratalosta?

Verkkokaupastamme tilatut tuotteet toimitetaan lähetyksen koosta ja valitusta toimitustavasta riippuen MyPack-/SmartPOST-noutopisteisiin tai kotiinkuljetettuna tilauksella ilmoitettuun toimitusosoitteeseen. Verkkokauppatilausten noutaminen tavarataloistamme ei toistaiseksi ole mahdollista.

Kuinka pitkä toimitusaika BAUHAUS verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on?

Tuotteen toimitusajan näet verkkokaupastamme tuotesivulta tuotteen hinnan alapuolelta. Verkkokaupan varastolta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on keskimäärin 1-4 arkipäivää (haja-asutusalueille 2-8 arkipäivää). Suoraan tehtaalta toimitettavien tuotteiden toimitusaika vaihtelee tavarantoimittajittain ja tuotteen toimitusajan näet tuotekohtaisesti tuotesivulta.

Kuinka paljon toimituskulut ovat?

Kaikille verkkokauppamme tuotteille toimituskulujen määrän voit tarkistaa tuotekohtaisesti tuotesivun rahtilaskurista syöttämällä postinumerosi sekä tarvitsemiesi tuotteiden määrän. Mikäli tilaat useita eri tuotteita, koko tilauksen toimituskulut näet ostoskorissa lisättyäsi sinne kaikki tuotteet.

Miten voin seurata tilaukseni toimitusta?

Saat sähköpostitse lähetyksen seurantakoodin ja ohjeet lähetyksen seurantaan heti, kun tilauksesi on kerätty ja lähtenyt varastoltamme (pl. kirjelähetykset). Rekisteröityneenä asiakkaana löydät lähetyksen seurantatiedot myös asiakastililtäsi. Suoraan tehtaalta toimitettavien tuotteiden osalta lähetämme seurantatunnuksen sähköpostitse kun tilaus on lähtenyt toimitettavaksi, mikäli se on tehtaan/tavarantoimittajan käyttämältä kuljetusliikkeeltä saatavilla.

Voinko sopia kotiinkuljetukselle sopivan toimituspäivän etukäteen?

Mikäli haluat sopia kotiinkuljetettavan lähetyksen toimitukselle toivotun toimituspäivän etukäteen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian tilauksen tekemisen jälkeen niin järjestämme asiaa kuljetusliikkeen kanssa. Kotiinkuljetusten jakelu tapahtuu arkisin klo 8-16 välisenä aikana (Helsinki, Vantaa, Espoo pienpakettitoimitusten jakelua myös arkisin klo 16.30-21 välillä). MyPack-/SmartPOST-/kirjetoimitusten toimitusaikaan emme ikävä kyllä voi vaikuttaa, sillä niiden toimitusaika riippuu esimerkiksi käsittelyajasta Matkahuollon tai Postin lajittelukeskuksessa sekä lähetyksen vastaanottavassa noutopisteessä.

BAUHAUS verkkokauppa - Vaihto ja palautus        

Onko BAUHAUS verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla palautusoikeus?

Kaikilla BAUHAUS verkkokaupan tuotteilla on vaihto- ja palautusoikeus 30 päivää tilauspäivästä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö tulee säilyttää huolellisesti. Voit palauttaa tuotteet lähimpään BAUHAUS tavarataloosi ilman erillistä ilmoitusta. Palautuksista verkkokauppaamme tulee sopia verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa ennen tuotteiden palauttamista. Mikäli haluat palauttaa tuotteet verkkokauppaamme, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme ennen palautuksen tekemistä niin annamme sinulle tarkemmat ohjeet palautustasi varten. Lisätietoa ja asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät myös täältä.

Voinko palauttaa BAUHAUS verkkokaupasta tilattuja tuotteita BAUHAUS tavarataloon?

Verkkokaupastamme tilatut tuotteet voit halutessasi palauttaa valitsemaasi BAUHAUS tavarataloon 30 vuorokauden kuluessa tilauksesta. Otathan mukaasi sähköpostitse saamasi tilausvahvistuksen, niin palautuksesi käsittely sujuu mutkattomimmin. Tuotepalautukset käsitellään tavaratalojen pääneuvontapisteissä ja henkilökunnan todettua palautettava tuote palautuskelpoiseksi, tuotteesta verkkokaupassa maksettu hinta palautetaan sinulle.

Maksaako BAUHAUS verkkokaupasta ostetun tuotteen palauttaminen ja paljonko mahdolliset palautuskustannukset ovat?

Mikäli palautettava tuote on mahdollista palauttaa normaalina Posti-, SmartPOST- tai MyPack-pakettina on palauttaminen BAUHAUS verkkokauppaan sinulle maksutonta. Kotiinkuljetettavan tuotteen palautuskustannukset riippuvat tuotteen koosta ja painosta, tarkat palautuskustannukset saat asiakaspalvelustamme. Jos haluat palauttaa tuotteita verkkokauppaan, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme p. 09-584 11 268 tai verkkokauppa@bauhaus.fi niin annamme sinulle tarkemmat palautusohjeet.

Kaikki BAUHAUS verkkokaupasta tilatut tuotteet voi palauttaa maksutta myös kaikkiin BAUHAUS tavarataloihin.

BAUHAUS - Tavaratalot

Mistä löydän tavaratalojen yhteystiedot?

Tavaratalojemme yhteystiedot ja aukioloajat löydät täältä

Haluaisin varata ajan kylpyhuone-/keittiösuunnitteluun. Mihin voin ottaa yhteyttä?

Tavaratalojemme Kylpymaailma-osasto palvelee ammattitaidolla kaikissa kodin remontti- ja asennustarpeissa ja henkilökuntamme auttaa mielellään myös kylpyhuone- ja keittökalusteiden valinnassa. Kylpymaailman palvelukokonaisuus kattaa kaiken suunnittelusta ja neuvonnasta aina asennukseen ja viimeistelyyn asti. Kylpymaailmasta saat tilattua tarvitsemasi keittö- ja kylpyhuonekalusteet sekä tarvittaessa remontin vaikkapa avaimet käteen -periaatteella.

Lisätietoa tavaratalojemme asennus- ja remonttipalvelusta löydät myös täältä. Suunnitteluajan voit varata ottamalla yhteyttä lähimmän BAUHAUS tavaratalosi Kylpymaailma-osastolle. Tavaratalojemme yhteystiedot löydät täältä.

Voinko ostaa BAUHAUS tavarataloissa tuotteita laskulle tai saada maksuaikaa ostokselleni?

Tavarataloissamme voit tehdä ostoksia BAUHAUS tilikortilla, jolla voit maksaa ostoksesi kätevästi osissa ja valita itse kuukausierän suuruuden. Lisätietoa BAUHAUS tilikortista löydät täältä. Halutessasi voit myös hakea tilikorttia verkossa etukäteen ennen asiointiasi tavaratalossa. BAUHAUS tilikortin maksimiluottoraja on 6000 euroa. Luotonantaja on Resurs Bank AB (publ).

Jos sinulla on kysyttävää hakemuksesta, rahoitusvaihtoehdoista tai tiliehdoista, voit ottaa yhteyttä myös Resurs Bankin asiakaspalveluun, puh. 09-622 4308 (ma-pe klo 8-18).