Lataa

Takuu ja palautus

Kaikilla BAUHAUSista ostetuilla tuotteilla on vaihto- ja palautusoikeus 30 päivää osto-/tilauspäivästä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö tulee säilyttää huolellisesti. Palautusoikeus ei koske kuluttajan vaatimusten mukaisesti valmistettua tai muunneltua tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi tehtyä tavaraa.

Palautusoikeus ei koske myöskään seuraavia tuotteita:

  • Mittaan leikatut neliöittäin/metreittäin myytävät tuotteet
  • Sävytetyt maalit
  • Aidot joulukuuset
  • Mittatilaustuotteet
  • Hygienia ja intiimituotteet kuten esimerkiksi WC-istuinkannet (mikäli muovipakkaus on poistettu/avattu)

Pelkkää toimitettujen tavaroiden noutamatta jättämistä tai palauttamista ilman etukäteistä yhteydenottoa asiakaspalveluun ei katsota ilmoitukseksi tilauksen peruuttamisesta. Asiakas vastaa varastollemme palautuvien lähetysten aiheutuvista kustannuksista, jotka vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta.

Tuotteen palautus

Verkkokauppatilauksen palautus BAUHAUS-verkkokauppaan

Virheettömän tuotteen palauttaminen BAUHAUS verkkokauppaan on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote on mahdollista palauttaa Posti-, DB-Schenker, SmartPost- tai MyPack-pakettina ja palautus tehdään verkkokaupan asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti. Kotiinkuljetettavien ja tehtaiden suoratoimitustuotteiden palautuskustannuksista vastaa asiakas. Ennen tuotteen palautusta BAUHAUS verkkokauppaan, asiakkaan tulee aina ottaa yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse verkkokauppa@bauhaus.fi tai puhelimitse 0206 300 890, joka antaa tarkemmat ohjeet tuotteen palautusta varten ja tarvittaessa selvittää mahdolliset palautuskustannukset. 

Suoraan tehtaalta toimitetut suoratoimitustuotteet palautetaan tuotteiden ja lähetyksen koosta riippumatta aina ensisijaisesti takaisin tehtaalle ja palautuskustannuksista vastaa asiakas. Palautuskustannukset eivät kaikissa tapauksissa vastaa toimituksesta maksettua rahtimaksua. Tarkemmat palautusohjeet ja tiedon palautuskustannuksista saat asiakaspalvelustamme.

Tuotteet tulee palauttaa sovitulla tavalla viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jona peruuttamisoikeudesta on sovittu verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Asiakas vastaa palautettavien tuotteiden suojaamisesta kuljetusta varten ja palautettavat tuotteet tulee suojata huolellisesti, jotta ne eivät vaurioidu kuljetuksen aikana. Mikäli palautuneet tuotteet ovat vaurioituneet palautuksen aikana puutteellisen suojaamisen vuoksi, emme voi välttämättä hyvittää tuotteen ostohintaa kokonaisuudessaan.

Säilytä tuotteen palautuksesta saamasi kuitti, kunnes olet saanut hyvityksen palautuksesta. Kauppahinta ja kulut palautetaan asiakkaalle viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun myyjä on saanut tuotteen takaisin ja todennut sen jälleenmyyntikelpoiseksi. Mikäli kyseessä on osapalautus, toimituskuluja ei hyvitetä niiden tuotteiden osalta, joita ei palauteta. Palautettava summa hyvitetään samalle maksutavalle, jolla tilaus on maksettu verkkokaupassa.

 

Jotta palautuksen käsittely olisi mahdollisimman nopeaa ja Sinulle vaivattominta, pyydämme ilmoittamaan yhteydenotossasi seuraavat tiedot asiakaspalveluumme verkkokauppa@bauhaus.fi :

  • Tilausnumero ja tilaajan nimi
  • Tiedot tuotteesta, jonka haluat palauttaa (EAN-koodi tai 8-numeroinen tuotenumero esim. tilausvahvistuksesta) sekä kappalemäärä(t)
  • Mikäli toimitettu tuote on virheellinen tai toimituksessa muu virhe, toimithan edellä mainitun reklamaatio-ohjeen mukaisesti
  • Mikäli tilaus on maksettu verkkomaksuna, lähetäthän meille myös IBAN-muotoisen pankkitilinumerosi. Muilla maksutavoilla maksetut tilaukset palautetaan automaattisesti tilauksella käytetylle maksutavalle

Osta ja nouda tavaratalosta -tilauksen palautus

Verkkokaupan kautta ostetut, mutta tavaratalosta noudetut tuotteet palautetaan ensisijaisesti BAUHAUS-tavarataloon, josta nouto on tehty.  Katso lähin tavaratalosi tästä.  Tavarataloihin palauttaminen ei vaadi ennakkoilmoitusta. Tuotepalautukset käsitellään tavaratalojen pääneuvontapisteissä ja palautuksen yhteydessä asiakkaan tulee esittää tilausvahvistus, joka toimii maksukuittina verkkokaupan kautta tehdyistä ostoksista. Pääneuvonnan todettua palautettavat tuotteet jälleenmyyntikelpoiseksi, hyvitetään tuotteiden hinta asiakkaan verkkokaupassa käyttämälle maksutavalle.

Tuotteen palautus BAUHAUS-tavarataloon

Suoraan tavaratalosta ostetut tuotteet palautetaan ensisijaisesti tähän kyseiseen BAUHAUS-tavararataloon, josta se on ostettu. Lisäksi BAUHAUS-verkkokaupasta ostetut tuotteet voidaan palauttaa kaikkiin Suomen BAUHAUS-tavarataloihin toimitustavasta riippumatta (ei koske suoraan tehtaalta toimitettuja suoratoimitustuotteita). Tavarataloihimme palauttaminen ei vaadi ennakkoilmoitusta. Katso lähin tavaratalosi  täältä.  Tuotepalautukset käsitellään tavaratalojen pääneuvontapisteissä ja palautuksen yhteydessä asiakkaan tulee esittää verkkokaupan tilausvahvistus tai myymälän ostokuitti. Pääneuvonnan todettua palautettavat tuotteet jälleenmyyntikelpoiseksi, hyvitetään tuotteiden hinta asiakkaan käyttämälle maksutavalle.

Takuu

Myönnämme kuluttaja-asiakkaillemme kaikkiin yksityiskäyttöön ostettuihin sähkö- ja moottorikäyttöisiin työkaluihin ja koneisiin 5 vuoden takuun takuuehtojemme mukaisesti. Tarkemmat ehdot löydät täältä.

Kaikkia tuotteitamme koskevat tuotteen valmistajan- ja/tai maahantuojakohtaiset takuu- ja huoltoehdot. Takuu on valmistajan tai myyjän sinulle tarjoama lisäetu. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain. Virhevastuu sen sijaan on lakisääteinen ja se on määritelty kaikille tuotteille. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot tulee tarkistaa käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Asiakkaan tulee noudattaa tarkasti tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain valmistus- ja materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat. 

 

Mikäli tuote on takuuta koskevien ehtojen mukaisesti virheellinen, tulee tästä ilmoittaa mahdollisimman pian verkkokaupan asiakaspalveluumme osoitteeseen verkkokauppa@bauhaus.fi. Tuotteen virheellisyydestä on ilmoitettava 2 kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta tai siitä hetkestä, kun virhe olisi pitänyt havaita. BAUHAUS ei ole velvollinen korvaamaan virhettä, mikäli tätä määräaikaa ei noudateta. 

Verkkokaupan tilausvahvistus tai ostokuitti toimii takuukuittina ja takuuaika alkaa tositteen päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä tai lyhennä takuuta.

Mikäli tuotteessa on virheitä, huolto- ja palautusjärjestelyt tulee aina sopia BAUHAUS verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa ennen tuotteen palauttamista. Ilmoittamatta jätetyt palautukset ovat asiakkaan vastuulla ja asiakas vastaa mahdollisista palautuksen aiheuttamista kustannuksista.

 

Jotta asian käsittely olisi mahdollisimman nopeaa ja Sinulle vaivattominta, pyydämme toimittamaan kirjallisena seuraavat tiedot asiakaspalveluumme verkkokauppa@bauhaus.fi :

  • Tilausnumero ja tilaajan nimi
  • Tiedot tuotteesta, jota reklamaatio koskee (EAN-koodi tai 8-numeroinen tuotenumero esim. tilausvahvistuksesta)
  • Kuva sähkölaitteen tyyppikilvestä tai sarjanumerosta
  • Mikäli tuotteessa on ulkoisesti havaittava virhe, kuvat tuotteesta ja lukumäärä sekä mahdollisimman tarkka kuvaus tuotteen virheestä

 

Mikäli verkkokaupasta tai tavaratalosta ostetussa tuotteessa havaitaan takuunalainen virhe, voit aina vaihtoehtoisesti tuoda tuotteen myös lähimpään BAUHAUS-tavarataloosi. Katso lähin tavaratalosi tästä.   Asiantunteva ja ystävällinen henkilökuntamme auttaa mielellään asian ratkaisemisessa. Otathan mukaasi kuitin tai tilausvahvistuksen, jotka toimivat takuutodistuksena.

Reklamaatiot

Mikäli reklamoitava tuote on ostettu suoraan tavaratalosta tai Osta ja nouda tavaratalosta-palvelun kautta, olethhan yhteydessä suoraan kyseiseen tavarataloon josta osto/nouto on tehty. Verkkokauppatilausten reklamointi tapahtuu alla olevin ohjein.

BAUHAUS-verkkokauppa käsittelee reklamaatiot ensisijaisesti kirjallisesti. Näin voimme vähentää väärinymmärryksiä ja parantaa Teidän oikeusturvaanne.

Asiakas on velvollinen tarkistamaan lähetyksen ulkoisesti heti vastaanottohetkellä. Mikäli kotiinkuljetettavan lähetyksen kuljetuspakkauksessa on ulkoisesti havaittavissa vaurioita, on tavaranvastaanottajan tehtävä siitä merkintä rahdinkuljettajan skanneriin heti vastaanottokuittauksen yhteydessä.  Jos havaitset muilla toimitustavoilla toimitetuista lähetyksissä ulkoisia vaurioita, ota viipymättä otettava yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun. 

Lähetyksen sisältö on tarkistettava heti lähetyksen vastaanoton jälkeen. Mikäli lähetys on puutteellinen tai vaurioitunut, lähetyksessä on toimitettu väärä tuote tai toimitettu tuote on virheellinen tai rikkoutunut, on tästä viipymättä ilmoitettava verkkokaupan asiakaspalveluun, kuitenkin viimeistään 7 vuorokauden kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

Vaurioitunutta tuotetta tai vaurioituneen lähetyksen pakkausmateriaalia ei saa hävittää ilman asiakaspalvelun suostumusta. Tuotteiden viallisuuteen ei voida enää vedota, mikäli tuote on asennettu tai otettu käyttöön ja vika on ollut havaittavissa ennen asennusta/käyttöönottoa.

 

Jotta asian käsittely olisi mahdollisimman nopeaa ja Sinulle vaivattominta, pyydämme toimittamaan kirjallisen reklamaation yhteydessä seuraavat tiedot asiakaspalveluumme verkkokauppa@bauhaus.fi :

  • Tilausnumero ja tilaajan nimi
  • Tiedot tuotteesta, jota reklamaatio koskee (EAN-koodi tai 8-numeroinen tuotenumero esim. tilausvahvistuksesta)
  • Mikäli tuotteessa on ulkoisesti havaittava virhe tai tuote on väärä; tarkka kuvaus virheestä, virheellisten tuotteiden määrästä ja kuvat sekä tuotteesta että toimituspakkauksesta
  • Mikäli kyseessä on mahdollinen kuljetusvaurio; huomioithan että toimituspakkauksen voi hävittää vain sopimalla siitä ensin asiakaspalvelumme kanssa, vaikka siinä ei olisi ulkoisen vaurion merkkejä

 

Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lain mukaisesti. BAUHAUSin ja asiakkaan välistä sopimusta koskeviin mahdollisiin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia.

Reklamaatiolomake

Yhteystiedot

Kaikissa BAUHAUS verkkokaupasta ostettujen tuotteiden palautus- ja takuuasioihin liittyvissä kysymyksissä voitte ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse tai sähköpostitse.

BAUHAUS verkkokaupan asiakaspalvelu (avoinna ma - pe klo 8 - 20, la ja su klo 9 - 18)

Puhelin: 0206 300 890
Sähköposti: verkkokauppa@bauhaus.fi

Valitse tavaratalo Jatka ostoksia
Espoo Valitse Valittu
Rusthollarinkatu 6 02270 Espoo 020 6300 830 info.espoo@bauhaus.fi Ma - Pe 07:00 - 21:00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
Ajo-ohjeet Lisätietoja
Lahti Valitse Valittu
Simolanmutka 5 15680 Lahti 020 6300 850 info.lahti@bauhaus.fi Ma - Pe 7.00 - 21.00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
Ajo-ohjeet Lisätietoja
Oulu Valitse Valittu
Kaakkurinkulma 2 90410 Oulu 020 6300 840 info.oulu@bauhaus.fi Ma - Pe 7.00 - 21.00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
Ajo-ohjeet Lisätietoja
Tampere Valitse Valittu
Palmrothintie 4 33950 Tampere 020 6300 820 info.tampere@bauhaus.fi Ma - Pe 7.00 - 21.00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
Ajo-ohjeet Lisätietoja
Turku Valitse Valittu
Kuloistentie 1 21280 Turku 020 6300 810 info.turku@bauhaus.fi Ma - Pe 7.00 - 21.00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
Ajo-ohjeet Lisätietoja
Vantaa Valitse Valittu
Tammiston kauppatie 19 01510 Vantaa 020 6300 800 info.vantaa@bauhaus.fi Ma - Pe 7.00 - 21.00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
Ajo-ohjeet Lisätietoja