Kylpymaailmaviikot vain 19.3. asti! »

Tarjoukset voimassa enää:

Päivää
Tuntia
Minuuttia
Sekuntia
Lataa

Usein kysyttyä

Yleistä

Verkkokauppa ja tilaaminen

Tilauksen toimitus ja noutaminen

Tuotteet ja palvelut

Palautukset, takuut ja reklamaatiot

BAUHAUS tavarataloissa asioiminen

Yleistä

BAUHAUS on vuonna 1960 perustettu, yksityinen, saksalainen tavarataloketju, jolla on yli 260 tavarataloa 19:ssä Euroopan maassa. Suomessa tavarataloja on kuusi: Vantaalla, Turussa, Tampereella, Espoossa, Lahdessa ja Oulussa. Lokakuussa 2001 avattiin Suomen ensimmäinen tavaratalo Vantaan Tammistoon ja viimeisimpänä avattiin Lahden tavaratalo vuonna 2020.

Tavaratalojemme valikoimasta löytyy yli 120 000 tuotetta kodin rakentamiseen, remontointiin, sisustamiseen ja puutarhaan. Saat saman katon alta ylivoimaisen valikoiman laatutuotteita erittäin kilpailukykyiseen hintaan. Laajan valikoiman ja edullisten hintojen lisäksi saat asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua.

Verkkokauppa ja tilaaminen

Miten teen tilauksen verkkokaupassa?

Tuotteiden tilaaminen tapahtuu valitsemalla tuotteita verkkokaupassa ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Ostoskorissa näet kaikki tilauksen tuotteet ja määrät sekä voit vielä muokata ostoskorin sisältöä, esim. muuttaa määriä tai poistaa tuotteita ennen tilauksen hyväksymistä. Ostoskorissa voit valita myös haluatko tuotteet toimitettuna vai haluatko noutaa tilauksen jostakin tavaratalostamme. Mahdollinen alennuskoodi tulee lisätä ostoskorissa ennen kassalle siirtymistä. Alennukseen oikeuttavia koodeja voi käyttää vain yhden (1) kpl/tilaus. Maksutavan valinta on ostotapahtuman viimeinen vaihe ennen tilauksen hyväksymistä. Kun tilaus on maksettu halutulla maksutavalla, tilaus lähtee käsittelyyn. 

Mikäli tuote on tilapäisesti loppunut, voit tilata tuotesivulta ilmoituksen niin saat tiedon sähköpostitse heti kun tuotetta on jälleen saatavilla tai tarvitsemasi määrä on saapunut verkkokaupan varastollemme. Jos tuotetta ei lödy tarvitsemaasi määrää verkkokaupan varastolla, niin olethan yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluumme asian ratkaisemiseksi.

Voinko tehdä tilauksen puhelimitse tai sähköpostitse BAUHAUS verkkokaupan asiakaspalvelun kautta?

Tilauksen maksaminen tapahtuu suojatussa yhteydessä pankin tai maksuntarjoajan palvelussa, jotta asiointi verkkokaupassamme olisi sinulle mahdollisimman turvallista. Tietoturvasi takaamiseksi asiakaspalvelumme ei voi vastaanottaa tai käsitellä maksutietoja puhelimitse tai sähköpostitse, joten tilaus tulee aina tehdä henkilökohtaisesti verkkosivujemme kautta.

Tilauksen tekeminen verkkokaupassamme on tehty mahdollisimman helpoksi ja käyttäjäystävälliseksi. Asiakaspalvelumme auttaa sinua kuitenkin erittäin mielellään tilauksen tekemisessä, mikäli tilaamisessa tai verkkokaupassamme asioinnissa ilmenee jotakin mieltä askarruttavaa tai tarvitset apua tilauksen tekemiseksi. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät täältä.

Verkkokauppatilauksen maksutavaksi voit valita joustavasti mieleisesi seuraavista vaihtoehdoista: verkkomaksu, luottokortti, Masterpass, Mobilepay, Pivo, Siirto, BAUHAUS lasku, BAUHAUS osamaksu, BAUHAUS tilikortti tai BAUHAUS yrityslasku. Maksutavan valinta tapahtuu kassalla, jonka jälkeen sinut ohjataan automaattisesti valitsemasi maksuntarjoajan palveluun maksamaan tilauksesi. Henkilö- ja maksutiedot käsitellään aina salatussa SSL-yhteydessä eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksutiedot (kuten henkilötunnus, verkkopankki, luottokortti) käsitellään suojatuissa ja salatuissa yhteyksissä. Maksajan henkilötunnusta,  maksu- ja luottokortin numeroita tai muita tunnistetietoja ei tallenneta verkkokauppajärjestelmään. Lisätietoja maksutavoistamme löydät täältä .

Onko maksaminen turvallista BAUHAUS-verkkokaupassa?

Henkilö- ja maksutiedot käsitellään verkkokaupassamme aina suojatussa ja salatussa SSL-yhteydessä eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksutietoja kuten maksajan henkilötunnusta, maksu- ja luottokortin numeroita tai muita tunnistetietoja ei myöskään tallenneta.

Miten voin muuttaa tai peruuttaa BAUHAUS-verkkokaupassa tekemäni tilauksen?

Kun tilaus on maksettu, sitä ei voi enää muuttaa verkkokaupassa, minkä vuoksi on erittäin tärkeää tarkastaa tilaus huolellisesti ennen sen hyväksymistä. Jos haluat kuitenkin muuttaa tai peruuttaa tekemäsi tilauksen, otathan viivytyksettä yhteyttä BAUHAUS-verkkokaupan asiakaspalveluun lisäohjeita varten. Mikäli tilaus on ehditty kerätä ja se on lähtenyt toimitettavaksi ennen tilauksen peruuttamista, palautettavasta summasta vähennetään mahdolliset lähetyksen palauttamisesta aiheutuneet kustannukset. varastollemme. Palautusoikeus on 30 päivää tilauspäivästä.

Voinko tilata BAUHAUS verkkokaupasta tuotteita laskulla tai maksaa ostokseni erissä?

Verkkokaupassamme voit valita tilauksellesi maksutavaksi BAUHAUS-laskun, jolla saat maksuaikaa 30-60 päivää tai BAUHAUS-osamaksulla, jolla voit maksaa ostoksesi kätevästi osissa ja valita itse kuukausierän suuruuden. Mikäli haluat tehdä ostoksia yrityksella, on valittavissa myös BAUHAUS-yrityslasku. Lisätietoa maksutavoistamme löydät täältä .

BAUHAUS-verkkokaupasta voi tilata tuotteita joko rekisteröitymättä tai kirjautumalla sisään verkkokaupan asiakastilille. Asiakastilin luominen verkkokauppaan nopeuttaa tilauksen käsittelyä ja antaa sinulle mahdollisuuden seurata avoimen tilauksen etenemistä sekä tilaushistoriaa.

Asiakastilin käyttö ei ole välttämätöntä tilauksen tekemiseksi, mutta tilin luominen nopeuttaa tilauksen tekemistä ja antaa sinulle mahdollisuuden seurata avoimen tilauksen etenemistä sekä tilaushistoriaa asiakastilin kautta.

Tilauksen toimitus ja noutaminen

BAUHAUS verkkokaupasta tilattujen tuotteiden toimitusvaihtoehdot ovat SmartPOSTpaketti, Postin noutopistepaketti, Postin pikkupaketti, Postin kotipaketti, Postnord noutopiste-paketti, DB Schenkerin noutopistepaketti, Budbee pikatoimitus, sekä kotiinkuljetus. Tuotteille valittavissa olevat toimitusvaihtoehdot riippuvat tilattavista tuotteista sekä lähetyksen kokonaispainosta/ -koosta. Kassalla voit valita haluamasi tilaamillesi tuotteille valittavissa olevista vaihtoehdoista. Valittavissa ovat vain toimitustavat, joihin valitsemasi tuotteet on mahdollista toimittaa. Lisätietoa toimitustavoistamme löydät myös täältä

Mikäli haluat sopia kotiinkuljetettavan lähetyksen toimitukselle toivotun toimituspäivän etukäteen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian tilauksen tekemisen jälkeen niin järjestämme asiaa kuljetusliikkeen kanssa. Kotiinkuljetusten jakelu tapahtuu arkisin klo 8–16 välisenä aikana (Helsinki, Vantaa, Espoo pienpakettitoimitusten jakelua myös arkisin klo 16.30–21 välillä). Budbee pikatoimitus tapahtuu arki-iltaisin klo 17–22 välisenä aikana. Tekstiviestillä saadun linkin kautta voit räätälöidä toimitustasi. Noutopisteeseen toimitettavien pakettien ja kirjetoimitusten toimitusaikaan emme ikävä kyllä voi vaikuttaa, sillä niiden toimitusaika riippuu esimerkiksi käsittelyajasta Matkahuollon, Postin tai DB Schenkerin lajittelukeskuksessa, sekä lähetyksen vastaanottavassa noutopisteessä.

Kuinka pitkä toimitusaika BAUHAUS verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on?

Tuotteen toimitusajan näet verkkokaupastamme tuotesivulta tuotteen hinnan alapuolelta. Verkkokaupan varastolta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on keskimäärin 1–4 arkipäivää (haja-asutusalueille 2–8 arkipäivää). Suoraan tehtaalta toimitettavien tuotteiden toimitusaika vaihtelee tavarantoimittajittain ja tuotteen toimitusajan näet tuotekohtaisesti tuotesivulta. 

Mikäli tilaat tuotteita noudettavaksi jostakin tavaratalostamme, tilauksesi kerätään neljän (4) tunnin kuluessa tilauksesta tavaratalojemme aukioloaikojen puitteissa. Noutotilaukset ovat noudettavissa kahden (2) päivän ajan tavaratalon noutopisteestä.

Voit seurata tilaustasi seurantakoodin avulla. Saat sähköpostitse lähetyksen seurantakoodin ja ohjeet lähetyksen seurantaan heti, kun tilauksesi on kerätty ja lähtenyt varastoltamme. Mikäli et löydä sähköpostistasi lähetyksen seurantakoodia sisältävää viestiä, tarkistathan myös roskapostikansion sekä muut mahdolliset alakansiot.

Rekisteröityneenä asiakkaana löydät lähetyksen seurantatiedot myös asiakastililtäsi. Suoraan tehtaalta toimitettavien tuotteiden osalta lähetämme seurantatunnuksen sähköpostitse kun tilaus on lähtenyt toimitettavaksi, mikäli se on tehtaan/tavarantoimittajan käyttämältä kuljetusliikkeeltä saatavilla.

Kaikille verkkokauppamme tuotteille toimituskulujen määrän voit tarkistaa tuotekohtaisesti tuotesivun rahtilaskurista syöttämällä postinumerosi sekä tarvitsemiesi tuotteiden määrän. Mikäli tilaat useita eri tuotteita, koko tilauksen toimituskulut näet ostoskorissa lisättyäsi sinne kaikki tuotteet. Nouto tavarataloistamme on veloitukseton.

Osa tuotteistamme on mahdollista tilata verkkokaupan kautta myös noudettavaksi tavarataloistamme, mikäli tuotetta löytyy tilaushetkellä valitsemasi tavaratalon varastosaldoilta. Tavaratalokohtaisen varastotilanteen ja valittavissa olevat toimitustavat voit tarkistaa tuotekohtaisesti kunkin tuotteen tuotetiedoista.

Saat ilmoituksen tekstiviestitse sekä sähköpostilla, kun tilauksesi on valmis noudettavaksi. Tilaus tulee noutaa valitun tavaratalon Noutopisteestä kahden (2) päivän kuluessa ilmoituksen saapumisesta tavaratalon aukioloaikojen mukaisesti.

Noutaessasi tilausta otathan mukaan sähköpostitse saamasi alkuperäisen tilausvahvistuksen sekä henkilöllisyystodistuksen (henkilökortti, ajokortti tai passi). Mikäli tilauksen noutaa joku muu kuin tilaaja itse, niin huolehdithan, että noutajalla on mukana alkuperäinen tilausvahvistus sekä henkilöllisyystodistus.

Olen tilaamassa ainoastaan tavaratalosta noudettavissa olevaa tuotetta, mutta en pysty noutamaan tilausta.

Jos olet estynyt noutamaan tilauksesi ilmoitetun kahden (2) päivän sisällä, tulee sinun olla yhteydessä suoraan tilauksella valittuun tavarataloon. Mikäli tilausta ei noudeta ehtojen mukaisesti, joudumme perumaan noutotilauksen, jolloin palautamme noutotilauksesta maksetun summan käytetylle maksutavalle 14 vuorokauden kuluessa tilauksen peruuttamisesta.

Mikäli haluamaasi tuotetta olisi saatavilla esimerkiksi vain Espoon tavaratalosta, ja lähin tavaratalosi olisi Tampere, jossa tuotetta ei ole saatavilla, niin emme ikävä kyllä siirrä tuotteita tavaratalojen välillä. Voit seurata tuotteiden saatavuutta tuotesivuiltamme tai tilata mahdollisuuksien mukaan tuotteet suoraan verkkokaupasta.

Mitkä ovat BAUHAUSin toimitusehdot?

BAUHAUS-verkkokaupasta toimitettavien tuotteiden toimituskulut määritellään toimitustavan, tuotteen koon/painon sekä toimituskohteen etäisyyden perusteella. Valikoimassamme on sekä verkkokaupan varastolta että suoratoimituksena tehtaalta/tavarantoimittajalta toimitettavia tuotteita. Voit myös ostaa tavaratalojen valikoimassa olevia tuotteita verkkosivuston kautta ja noutaa ne haluamastasi tavaratalosta mikäli tuotteella on varastosaldoa valitussa tavaratalossa.

Nouto tavaratalosta

Nouto tavaratalosta -tilauksen tekeminen edellyttää, että tuotteella on varastosaldoa valitussa tavaratalossa. Maksettuasi tilauksen, tuotteet kerätään noutoa varten neljän (4) tunnin sisällä tavaratalon aukioloaikojen mukaisesti. Lähetämme ilmoituksen tekstiviestillä ja sähköpostilla, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Tilaus tulee noutaa valitun tavaratalon Noutopisteestä kahden (2) päivän kuluessa ilmoituksen saapumisesta tavaratalon aukioloaikojen mukaisesti. Jos olet estynyt noutamaan tilauksen ilmoitetun kahden (2) päivän sisällä, tulee sinun olla yhteydessä suoraan tilauksella valittuun tavarataloon. Tavaratalojemme yhteystiedot löydät täältä.

Mikäli tilausta ei noudeta ehtojen mukaisesti, joudumme perumaan noutotilauksen, jolloin palautamme noutotilauksesta maksetun summan käytetylle maksutavalle 14 vuorokauden kuluessa tilauksen peruuttamisesta. Huom! Sahatussa puutavarassa keräilyaika poikkeuksellisesti 24 tunnin sisällä.

Tavaratalonouto on veloitukseton.

Toimitus verkkokaupan varastolta

BAUHAUS verkkokaupan toimitusalue on koko Suomi. Emme toimita Ahvenanmaalle tai ulkomaille. Verkkokaupan varastolta toimitettavat tuotteet toimitetaan keskimäärin 1 – 4 arkipäivän kuluessa tilauksesta, haja-asutusalueille toimitusaika on 2–8 arkipäivää sekä saaristoon 6–12 arkipäivää. Lähetämme toimituksen seurantakoodin sähköpostitse tuotteiden lähdettyä varastolta. Rekisteröityneillä asiakkailla tilauksen seurantatiedot löytyvät myös asiakastililtä.

Suoratoimitus tehtaalta

Suoraan tehtaalta toimitettavien tuotteiden toimituskulut ja -vaihtoehdot vaihtelevat tavarantoimittajittain. Tarkan toimituskulun sekä valittavissa olevat toimitustavat voit tarkistaa tuotekohtaisesti tuotesivun rahtilaskurista syöttämällä tuotteiden määrän ja postinumerosi.

Suoraan tehtaalta toimitettavien tuotteiden toimitusaika vaihtelee tavarantoimittajittain ja toimitusajan voit tarkistaa tuotekohtaisesti verkkokaupan tuotesivulta. Toimitusajat ovat arvioita ja ne voivat muuttua BAUHAUSista riippumattomista syistä, mahdollisista viivästyksistä/poikkeamista ilmoittamme sinulle viipymättä saatuamme tiedon tehtaalta tai tavarantoimittajaltamme. Lähetämme myös suoraan tehtaalta lähetettävien toimitusten seurantatiedot sähköpostitse, mikäli ne tehtaan käyttämältä kuljetusliikkeeltä on saatavilla.

Tuotteet ja palvelut

Onko tuotteella sama hinta BAUHAUS verkkokaupassa ja tavarataloissa?

Tuotteillamme ovat voimassa samat varmasti edulliset hinnat niin verkkokaupassamme kuin kaikissa tavarataloissamme, jollei muuta erikseen mainita.

Haluamani tuote on loppu, milloin sitä tulee lisää?

Mikäli tuote on tilapäisesti loppunut, voit tilata tuotesivulta ilmoituksen niin saat tiedon sähköpostitse heti kun tuotetta on jälleen saatavilla tai tarvitsemasi määrä on saapunut verkkokaupan varastollemme. Jos tuotetta ei lödy tarvitsemaasi määrää verkkokaupan varastolla, niin olethan yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluumme asian ratkaisemiseksi.

Tarjoatteko asennuspalveluita teiltä ostetuille tuotteille?

Tarjoamme sinulle tuotteiden asennukset BAUHAUSista ostettuihin tuotteisiin. Hoidamme luotettavasti asennuksen puolestasi alusta loppuun. Useiden kalusteiden osalta tarjoamme kiinteät hinnat, jotta säästyisit ilman riskiä laskutuksen epäselvyydestä. Valitse vain sinulle sopiva tuote ja tee BAUHAUSin myyjän kanssa kirjallinen sopimus sen asentamisesta. Mikäli asennus edellyttäisi jotain poikkeavaa kuten esimerkiksi muutoksia viemäröinteihin tai käyttövesijohtoihin, sovimme siitä kanssasi ennen tämän lisätyön suorittamista.

Huom! Asennuspalvelumme tilaaminen on saatavilla vain tavarataloistamme, eli asennuspalvelua ei ole mahdollista tilata verkkokaupasta.

Tarjoamme asennuspalvelut esimerkiksi:

• WC / Kylpyhuone
• Sauna
• Keittiö
• Lattia
• Ovi- ja ikkuna

Tarkempia lisätietoja sekä hintoja tarjoamistamme asennuspalveluista löydät täältä.

Voinko ostaa BAUHAUSista remonttipalveluita?

Tarjoamme sinulle märkä- ja kuivatilojen remontit avaimet käteen -periaatteella. Saat meiltä asiantuntevat neuvot ja ideat suunnitelmineen ja kustannusarvioineen sekä luotettavat ammattilaiset käyttöösi projektin ajaksi. Lue lisää BAUHAUS 360°-remonttipalvelusta täältä.

Voiko teiltä vuokrata laitteita tai välineitä remonttiin tai asennukseen?

Voit varata vuokrakoneitamme remonttiin tai asennukseen verkkosivujemme kautta tai vuokrata työkoneita suoraan tavarataloistamme. Verkkokaupasta pääset päävalikosta palvelut –osiosta siirtymään vuokrakoneet kohtaan, josta pääset suoraan varaamaan vuokrakoneita. Valitse haluamasi vuokrauskone sekä haluamasi vuokrausaika ja haluttu vuokrauspiste, jonka jälkeen siirry vahvistamaan tilaus. Varauksen jälkeen voit noutaa varaamasi koneen valitusta vuokrauspisteestämme valittuna vuokrausaikana aukioloaikojemme mukaan.

Palautukset, takuut ja reklamaatio

Useimmilla BAUHAUSista ostetuilla tuotteilla on palautusoikeus 30 päivää osto-/tilauspäivästä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö tulee säilyttää huolellisesti.

Palautusoikeus ei koske kuluttajan vaatimusten mukaisesti valmistettua tai muunneltua tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi tehtyä tavaraa.

Palautusoikeus ei koske myöskään seuraavia tuotteita:

• Mittaan leikatut neliöittäin/metreittäin myytävät tuotteet
• Sävytetyt maalit
• Aidot joulukuuset
• Tilaustuotteet
• Hygienia ja intiimituotteet kuten esimerkiksi WC-istuinkannet (mikäli muovipakkaus on poistettu/avattu)

Pelkkää toimitettujen tavaroiden noutamatta jättämistä tai palauttamista ilman etukäteistä yhteydenottoa asiakaspalveluun ei katsota ilmoitukseksi tilauksen peruuttamisesta. Asiakas vastaa varastollemme palautuvien lähetysten aiheutuvista kustannuksista, jotka vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta. Lisätietoa ja asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät myös  täältä

Virheettömän tuotteen palauttaminen BAUHAUS verkkokauppaan on sinulle maksutonta, mikäli tuote on mahdollista palauttaa Posti-, DB-Schenker, SmartPost- tai Postnord-noutopistepakettina ja palautus tehdään verkkokaupan asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti. Kotiinkuljetettavien ja tehtaiden suoratoimitustuotteiden palautuskustannuksista vastaa asiakas.

Miten voin palauttaa myymälästä ostetun tuotteen?

Suoraan tavaratalosta ostetut tuotteet palautetaan ensisijaisesti tähän kyseiseen BAUHAUS-tavararataloon, josta se on ostettu. Lisäksi BAUHAUS-verkkokaupasta ostetut tuotteet voidaan palauttaa kaikkiin Suomen BAUHAUS-tavarataloihin toimitustavasta riippumatta (ei koske suoraan tehtaalta toimitettuja suoratoimitustuotteita). Tavarataloihimme palauttaminen ei vaadi ennakkoilmoitusta. Tuotepalautukset käsitellään tavaratalojen pääneuvontapisteissä ja palautuksen yhteydessä sinun tulee esittää verkkokaupan tilausvahvistus tai myymälän ostokuitti. Pääneuvonnan todettua palautettavat tuotteet jälleenmyyntikelpoiseksi, hyvitetään tuotteiden hinta asiakkaan käyttämälle maksutavalle.

Miten voin palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen?

Verkkokauppatilauksen palautus BAUHAUS-verkkokauppaan

Virheettömän tuotteen palauttaminen BAUHAUS verkkokauppaan on sinulle maksutonta, mikäli tuote on mahdollista palauttaa Posti-, DB-Schenker, SmartPost- tai Postnord-noutopistepakettina ja palautus tehdään verkkokaupan asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti. Kotiinkuljetettavien ja tehtaiden suoratoimitustuotteiden palautuskustannuksista vastaa asiakas.

Ennen tuotteen palautusta BAUHAUS verkkokauppaan, tulee sinun aina ottaa yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun, jolloin annamme tarkemmat ohjeet tuotteen palautusta varten ja tarvittaessa selvitämme mahdolliset palautuskustannukset.

Suoraan tehtaalta toimitetut suoratoimitustuotteet palautetaan tuotteiden ja lähetyksen koosta riippumatta aina ensisijaisesti takaisin tehtaalle ja palautuskustannuksista vastaa asiakas. Palautuskustannukset eivät kaikissa tapauksissa vastaa toimituksesta maksettua rahtimaksua. Tarkemmat palautusohjeet ja tiedon palautuskustannuksista saat asiakaspalvelustamme.

Tuotteet tulee palauttaa sovitulla tavalla viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jona peruuttamisoikeudesta on sovittu verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Asiakas vastaa palautettavien tuotteiden suojaamisesta kuljetusta varten ja palautettavat tuotteet tulee suojata huolellisesti, jotta ne eivät vaurioidu kuljetuksen aikana. Mikäli palautuneet tuotteet ovat vaurioituneet palautuksen aikana puutteellisen suojaamisen vuoksi, emme voi välttämättä hyvittää tuotteen ostohintaa kokonaisuudessaan.

Säilytä tuotteen palautuksesta saamasi kuitti, kunnes olet saanut hyvityksen palautuksesta. Kauppahinta ja kulut palautetaan asiakkaalle viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun myyjä on saanut tuotteen takaisin ja todennut sen jälleenmyyntikelpoiseksi. Mikäli kyseessä on osapalautus, toimituskuluja ei hyvitetä niiden tuotteiden osalta, joita ei palauteta. Palautettava summa hyvitetään samalle maksutavalle, jolla tilaus on maksettu verkkokaupassa.

Osta ja nouda tavaratalosta -tilauksen palautus

Verkkokaupan kautta ostetut, mutta tavaratalosta noudetut tuotteet palautetaan ensisijaisesti BAUHAUS-tavarataloon, josta nouto on tehty. Tavarataloihin palauttaminen ei vaadi ennakkoilmoitusta. Tuotepalautukset käsitellään tavaratalojen pääneuvontapisteissä ja palautuksen yhteydessä sinun tulee esittää tilausvahvistus, joka toimii maksukuittina verkkokaupan kautta tehdyistä ostoksista. Pääneuvonnan todettua palautettavat tuotteet jälleenmyyntikelpoiseksi, hyvitetään tuotteiden hinta asiakkaan verkkokaupassa käyttämälle maksutavalle.

Verkkokaupastamme tilatut tuotteet voit halutessasi palauttaa valitsemaasi BAUHAUS-tavarataloon 30 vuorokauden kuluessa tilauksesta. Otathan mukaasi sähköpostitse saamasi tilausvahvistuksen, niin palautuksesi käsittely sujuu mutkattomimmin. Tuotepalautukset käsitellään tavaratalojen pääneuvontapisteissä ja henkilökunnan todettua palautettava tuote palautuskelpoiseksi, tuotteesta verkkokaupassa maksettu hinta palautetaan sinulle.

Onko tuotteilla takuuta?

Myönnämme kuluttaja-asiakkaillemme kaikkiin yksityiskäyttöön ostettuihin sähkö- ja moottorikäyttöisiin työkaluihin ja koneisiin 5 vuoden takuun takuuehtojemme mukaisesti. Tämä lisäturva on merkittävä etu, josta ei tarvitse maksaa mitään lisämaksuja.

Takuu koskee työkaluissa ja koneissa takuuaikana ilmenneitä valmistus- ja materiaalivikoja. Mikäli valmistaja myöntää takuun muista vioista, näitä vikoja koskevat takuuehdot (mukaan lukien takuuaika) ilmenevät valmistajan takuuehdoista. Valmistajan takuuehtojen mukainen takuuaika voi olla lyhyempi kuin Bauhausin myöntämä 5 vuoden takuuaika.

Tuoteryhmät, joita takuu ei koske

Takuu ei koske kodinkoneita, valaisimia, veneen perämoottoreita, ilmanpuhdistimia, uima-allaspumppuja, moottorikäyttöisiä markiiseja, mönkijöitä, robottiruohonleikkureita, ilmastointilaitteita, ilmalämpöpumppuja eikä elektronisia laitteita, kuten autoradioita, GPS- navigaattoreita tai muita näihin rinnastettavissa olevia laitteita. Takuu ei myöskään koske akkuja, paristoja, kiukaan vastuksia tai muita kuluvia osia tai sellaisia muita ongelmatilanteita, joita tavaran valmistajan myöntämä takuu ei valmistajan takuuehtojen mukaan koske. Takuu ei koske jälleenmyyjiä.

Virheilmoituksen tekeminen

Sinun tulee ilmoittaa työkalun tai koneen mahdollisesta virheestä Bauhausille kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta, viimeistään kuitenkin kahden (2) kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. Takuu raukeaa, mikäli virheestä ei ole ilmoitettu määräajan kuluessa.

Virheilmoitusta tehtäessä tulee ilmoittaa seuraavat tiedot:

• asiakkaan nimi, osoite, postinumero ja puhelinnumero
• tuotteen mallinimike, tuotekoodi/tuotteen sarjanumero
• ostokuitti tai valokopio kuitista
• tuotteen ostopaikka ja – päivämäärä (näkyy kuitissa)
• lyhyt kuvaus ongelmasta

Miten voin tehdä tuotteesta reklamaation?

Verkkokauppatilausten reklamointi tapahtuu alla olevin ohjein.

BAUHAUS-verkkokauppa käsittelee reklamaatiot ensisijaisesti kirjallisesti. Näin voimme vähentää väärinymmärryksiä ja parantaa Teidän oikeusturvaanne.

Olet velvollinen tarkistamaan lähetyksen ulkoisesti heti vastaanottohetkellä. Mikäli kotiinkuljetettavan lähetyksen kuljetuspakkauksessa on ulkoisesti havaittavissa vaurioita, on tavaranvastaanottajan tehtävä siitä merkintä rahdinkuljettajan skanneriin heti vastaanottokuittauksen yhteydessä. Jos havaitset muilla toimitustavoilla toimitetuista lähetyksissä ulkoisia vaurioita, ota viipymättä otettava yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun.

Lähetyksen sisältö on tarkistettava heti lähetyksen vastaanoton jälkeen. Mikäli lähetys on puutteellinen tai vaurioitunut, lähetyksessä on toimitettu väärä tuote tai toimitettu tuote on virheellinen tai rikkoutunut, on tästä viipymättä ilmoitettava verkkokaupan asiakaspalveluun, kuitenkin viimeistään 7 vuorokauden kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.
Vaurioitunutta tuotetta tai vaurioituneen lähetyksen pakkausmateriaalia ei saa hävittää ilman asiakaspalvelun suostumusta. Tuotteiden viallisuuteen ei voida enää vedota, mikäli tuote on asennettu tai otettu käyttöön ja vika on ollut havaittavissa ennen asennusta/käyttöönottoa.

Jotta asian käsittely olisi mahdollisimman nopeaa ja sinulle vaivattominta, pyydämme toimittamaan kirjallisen reklamaation yhteydessä seuraavat tiedot asiakaspalveluumme joko chatissa tai sähköpostitse:

• Tilausnumero ja tilaajan nimi
• Tiedot tuotteesta, jota reklamaatio koskee (EAN-koodi tai 8-numeroinen tuotenumero esim. tilausvahvistuksesta)
• Mikäli tuotteessa on ulkoisesti havaittava virhe tai tuote on väärä; tarkka kuvaus virheestä, virheellisten tuotteiden määrästä ja kuvat sekä tuotteesta että toimituspakkauksesta
• Mikäli kyseessä on mahdollinen kuljetusvaurio; huomioithan että toimituspakkauksen voi hävittää vain sopimalla siitä ensin asiakaspalvelumme kanssa, vaikka siinä ei olisi ulkoisen vaurion merkkejä

Asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät tältä sivulta.

BAUHAUS tavarataloissa asioiminen

Tavaratalojemme yhteystiedot ja aukioloajat löydät  täältä

Mitä maksutapoja BAUHAUS-tavarataloissa on?

BAUHAUS-tavarataloissa käy maksuvälineenä käteisen lisäksi Visa-, Mastercard-, Visa Electron-, American Express-, Diners- sekä Resurs Bank-maksukortit. Näiden lisäksi voit maksaa NFC-tekniikkaa käyttävillä sovelluksilla, kuten Apple Pay tai Google Pay. MobilePay ei toimi tavaratalossa.

Voinko ostaa BAUHAUS-tavarataloissa tuotteita laskulle tai saada maksuaikaa ostokselleni?

Tavarataloissamme voit tehdä ostoksia BAUHAUS-tilikortilla, jolla voit maksaa ostoksesi kätevästi osissa ja valita itse kuukausierän suuruuden. Lisätietoa BAUHAUS-tilikortista löydät täältä . Halutessasi voit myös hakea tilikorttia verkossa etukäteen ennen asiointiasi tavaratalossa. BAUHAUS-tilikortin maksimiluottoraja on 6000 euroa. Luotonantaja on Resurs Bank AB (publ).

Jos sinulla on kysyttävää hakemuksesta, rahoitusvaihtoehdoista tai tiliehdoista, voit ottaa yhteyttä myös Resurs Bankin asiakaspalveluun, puh. 09-622 4308 tai asiakaspalvelu@resurs.fi.

Leikkaatteko puutavaraa tai levyjä tavarataloissa?

Puutavaralle emme tarjoa sahauspalvelua, mutta voit asiakkaanamme hyödyntää Drive- In hallista löytyviä käsisahoja ja leikata tavarataloistamme ostetut puutavarasi siellä. Levytavaroille tarjoamme sahauspalveluamme, jossa ammattilaiset sahaavat tavarataloistamme ostetut levytavarasi, kuten työtasot, hyllylevyt ja vanerit haluamiisi mittoihin.

Huom! Leikkaamme ainoastaan tavaratalojemme valikoimaan kuuluvia levyjä.

Ajantasaisen palveluhinnaston löydät täältä.

Tarjoatteko tavaratalossa tehdyille ostoksille kotiinkuljetusta?

Kyllä! Toimitamme tavarataloistamme ostetut tuotteesi kotiin tai antamaasi osoitteeseesi kaikkialle Manner-Suomessa. Voit valita parhaan ja kustannustehokkaimman ratkaisun tuotteen koon ja painon mukaan. Näin pääset helposti tutustumaan paikan päällä tuotteisiin ja saat ne helposti kohteeseesi - vaikkei sinulla kuljetuskalustoa löytyisikään omasta takaa. Kysy lisää lähimmästä tavaratalostasi. Mikäli kuitenkin haluat kuljettaa tavarat itse, voit myös lainata peräkärryämme tavarataloistamme.

Voinko vuokrata tavaratalosta peräkärryn?

Meiltä voit vuokrata peräkärryn veloituksetta käyttöösi kolmen (3) tunnin ajaksi!

Veloitamme peräkärryn vuokrauksesta 50 € pantin, minkä palautamme alle 3 tunnin lainasta. Voit siis lainata peräkärryämme ilmaiseksi kolmen (3) tunnin ajan meiltä ostamillesi tuotteille. Maksimi laina-aika saman päivän palautuksille on 6 tuntia.

Peräkärry on mahdollista lainata myös yön yli, mikäli lainaus tapahtuu tavaratalon viimeisen aukiolotunnin aikana. Peräkärry tulee tällöin palauttaa seuraavana päivänä tavaratalojemme avauduttua, arkisin klo 8.00, lauantaisin klo 10.00 ja sunnuntaisin klo 11.00 mennessä. Yön yli lainaus ei ole mahdollista, mikäli tavaratalo on seuraavana päivänä suljettu.

Emme palauta 50 € panttia yli kolmen (3) tunnin tai ehtojen vastaisesta yön yli lainasta, jonka lisäksi veloitamme lainasta 10 € per alkava tunti.

Peräkärry lainataan aina paikan päällä tavaratalossa. Peräkärryä ei voi varata etukäteen tai puhelimitse.

Siirrättekö tuotteita tavaratalojen välillä?

Tavaratalojen välillä ei ole säännöllisiä kuljetuksia eikä siirtoja. Jos haluamasi tuote on loppu, voit seurata tuotteen saatavuutta verkkokaupasta ja tilata tuotteen, kun sitä on taas saatavilla verkkokaupastamme tai tavarataloissamme.

Tavaratalojemme Kylpymaailma-osasto palvelee ammattitaidolla kaikissa kodin remontti- ja asennustarpeissa ja henkilökuntamme auttaa mielellään myös kylpyhuone- ja keittökalusteiden valinnassa. Kylpymaailman palvelukokonaisuus kattaa kaiken suunnittelusta ja neuvonnasta aina asennukseen ja viimeistelyyn asti. Kylpymaailmasta saat tilattua tarvitsemasi keittö- ja kylpyhuonekalusteet sekä tarvittaessa remontin vaikkapa avaimet käteen -periaatteella. Lisätietoa tavaratalojemme asennus- ja remonttipalvelusta löydät täältä . Suunnitteluajan voit varata ottamalla yhteyttä lähimmän BAUHAUS tavaratalosi Kylpymaailma-osastolle. Tavaratalojemme yhteystiedot löydät täältä .

 

Valitse tavaratalo Jatka ostoksia
Espoo Valitse Valittu
Rusthollarinkatu 6 02270 Espoo 020 6300 830 Ma - Pe 8:00 - 20:00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
info.espoo@bauhaus.fi
Ajo-ohjeet Lisätietoja
Lahti Valitse Valittu
Simolanmutka 5 15680 Lahti 020 6300 850 Ma - Pe 8.00 - 20.00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
info.lahti@bauhaus.fi
Ajo-ohjeet Lisätietoja
Oulu Valitse Valittu
Kaakkurinkulma 2 90410 Oulu 020 6300 840 Ma - Pe 8.00 - 20.00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
info.oulu@bauhaus.fi
Ajo-ohjeet Lisätietoja
Tampere Valitse Valittu
Palmrothintie 4 33950 Pirkkala 020 6300 820 Ma - Pe 8.00 - 20.00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
info.tampere@bauhaus.fi
Ajo-ohjeet Lisätietoja
Turku Valitse Valittu
Kuloistentie 1 21280 Raisio 020 6300 810 Ma - Pe 8.00 - 20.00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
info.turku@bauhaus.fi
Ajo-ohjeet Lisätietoja
Vantaa Valitse Valittu
Tammiston kauppatie 19 01510 Vantaa 020 6300 800 Ma - Pe 8.00 - 20.00
La 9.00 - 18.00
Su 10.00 - 18.00
info.vantaa@bauhaus.fi
Ajo-ohjeet Lisätietoja