Verkkokaupassa suppeampi saatavuus päivityksen ajan. BAUHAUS-tavaratalot palvelevat täydellä valikoimalla. Verkkokaupan valikoima palautuu ennalleen pian. Lue lisää täältä.

Usein kysyttyä

Yleistä

Verkkokauppa ja tilaaminen

Tilauksen toimitus ja noutaminen

Tuotteet ja palvelut

BAUHAUS tavarataloissa asioiminen

Palautukset, takuut ja reklamaatio

Useimmilla BAUHAUSista ostetuilla tuotteilla on palautusoikeus 30 päivää osto-/tilauspäivästä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö tulee säilyttää huolellisesti.

Palautusoikeus ei koske kuluttajan vaatimusten mukaisesti valmistettua tai muunneltua tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi tehtyä tavaraa.

Palautusoikeus ei koske myöskään seuraavia tuotteita:

• Mittaan leikatut neliöittäin/metreittäin myytävät tuotteet
• Sävytetyt maalit
• Aidot joulukuuset
• Tilaustuotteet
• Hygienia ja intiimituotteet kuten esimerkiksi WC-istuinkannet (mikäli muovipakkaus on poistettu/avattu)

Pelkkää toimitettujen tavaroiden noutamatta jättämistä tai palauttamista ilman etukäteistä yhteydenottoa asiakaspalveluun ei katsota ilmoitukseksi tilauksen peruuttamisesta. Asiakas vastaa varastollemme palautuvien lähetysten aiheutuvista kustannuksista, jotka vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta. Lisätietoa ja asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät myös  täältä

Virheettömän tuotteen palauttaminen BAUHAUS verkkokauppaan on sinulle maksutonta, mikäli tuote on mahdollista palauttaa Posti-, DB-Schenker, SmartPost- tai Postnord-noutopistepakettina ja palautus tehdään verkkokaupan asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti. Kotiinkuljetettavien ja tehtaiden suoratoimitustuotteiden palautuskustannuksista vastaa asiakas.

Miten voin palauttaa myymälästä ostetun tuotteen?

Suoraan tavaratalosta ostetut tuotteet palautetaan ensisijaisesti tähän kyseiseen BAUHAUS-tavararataloon, josta se on ostettu. Lisäksi BAUHAUS-verkkokaupasta ostetut tuotteet voidaan palauttaa kaikkiin Suomen BAUHAUS-tavarataloihin toimitustavasta riippumatta (ei koske suoraan tehtaalta toimitettuja suoratoimitustuotteita). Tavarataloihimme palauttaminen ei vaadi ennakkoilmoitusta. Tuotepalautukset käsitellään tavaratalojen pääneuvontapisteissä ja palautuksen yhteydessä sinun tulee esittää verkkokaupan tilausvahvistus tai myymälän ostokuitti. Pääneuvonnan todettua palautettavat tuotteet jälleenmyyntikelpoiseksi, hyvitetään tuotteiden hinta asiakkaan käyttämälle maksutavalle.

Miten voin palauttaa verkkokaupasta ostetun tuotteen?

Verkkokauppatilauksen palautus BAUHAUS-verkkokauppaan

Virheettömän tuotteen palauttaminen BAUHAUS verkkokauppaan on sinulle maksutonta, mikäli tuote on mahdollista palauttaa Posti-, DB-Schenker, SmartPost- tai Postnord-noutopistepakettina ja palautus tehdään verkkokaupan asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti. Kotiinkuljetettavien ja tehtaiden suoratoimitustuotteiden palautuskustannuksista vastaa asiakas.

Ennen tuotteen palautusta BAUHAUS verkkokauppaan, tulee sinun aina ottaa yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun, jolloin annamme tarkemmat ohjeet tuotteen palautusta varten ja tarvittaessa selvitämme mahdolliset palautuskustannukset.

Suoraan tehtaalta toimitetut suoratoimitustuotteet palautetaan tuotteiden ja lähetyksen koosta riippumatta aina ensisijaisesti takaisin tehtaalle ja palautuskustannuksista vastaa asiakas. Palautuskustannukset eivät kaikissa tapauksissa vastaa toimituksesta maksettua rahtimaksua. Tarkemmat palautusohjeet ja tiedon palautuskustannuksista saat asiakaspalvelustamme.

Tuotteet tulee palauttaa sovitulla tavalla viimeistään 14 päivän kuluttua päivästä, jona peruuttamisoikeudesta on sovittu verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Asiakas vastaa palautettavien tuotteiden suojaamisesta kuljetusta varten ja palautettavat tuotteet tulee suojata huolellisesti, jotta ne eivät vaurioidu kuljetuksen aikana. Mikäli palautuneet tuotteet ovat vaurioituneet palautuksen aikana puutteellisen suojaamisen vuoksi, emme voi välttämättä hyvittää tuotteen ostohintaa kokonaisuudessaan.

Säilytä tuotteen palautuksesta saamasi kuitti, kunnes olet saanut hyvityksen palautuksesta. Kauppahinta ja kulut palautetaan asiakkaalle viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun myyjä on saanut tuotteen takaisin ja todennut sen jälleenmyyntikelpoiseksi. Mikäli kyseessä on osapalautus, toimituskuluja ei hyvitetä niiden tuotteiden osalta, joita ei palauteta. Palautettava summa hyvitetään samalle maksutavalle, jolla tilaus on maksettu verkkokaupassa.

Osta ja nouda tavaratalosta -tilauksen palautus

Verkkokaupan kautta ostetut, mutta tavaratalosta noudetut tuotteet palautetaan ensisijaisesti BAUHAUS-tavarataloon, josta nouto on tehty. Tavarataloihin palauttaminen ei vaadi ennakkoilmoitusta. Tuotepalautukset käsitellään tavaratalojen pääneuvontapisteissä ja palautuksen yhteydessä sinun tulee esittää tilausvahvistus, joka toimii maksukuittina verkkokaupan kautta tehdyistä ostoksista. Pääneuvonnan todettua palautettavat tuotteet jälleenmyyntikelpoiseksi, hyvitetään tuotteiden hinta asiakkaan verkkokaupassa käyttämälle maksutavalle.

Verkkokaupastamme tilatut tuotteet voit halutessasi palauttaa valitsemaasi BAUHAUS-tavarataloon 30 vuorokauden kuluessa tilauksesta. Otathan mukaasi sähköpostitse saamasi tilausvahvistuksen, niin palautuksesi käsittely sujuu mutkattomimmin. Tuotepalautukset käsitellään tavaratalojen pääneuvontapisteissä ja henkilökunnan todettua palautettava tuote palautuskelpoiseksi, tuotteesta verkkokaupassa maksettu hinta palautetaan sinulle.

Onko tuotteilla takuuta?

Myönnämme kuluttaja-asiakkaillemme kaikkiin yksityiskäyttöön ostettuihin sähkö- ja moottorikäyttöisiin työkaluihin ja koneisiin 5 vuoden takuun takuuehtojemme mukaisesti. Tämä lisäturva on merkittävä etu, josta ei tarvitse maksaa mitään lisämaksuja.

Takuu koskee työkaluissa ja koneissa takuuaikana ilmenneitä valmistus- ja materiaalivikoja. Mikäli valmistaja myöntää takuun muista vioista, näitä vikoja koskevat takuuehdot (mukaan lukien takuuaika) ilmenevät valmistajan takuuehdoista. Valmistajan takuuehtojen mukainen takuuaika voi olla lyhyempi kuin Bauhausin myöntämä 5 vuoden takuuaika.

Tuoteryhmät, joita takuu ei koske

Takuu ei koske kodinkoneita, valaisimia, veneen perämoottoreita, ilmanpuhdistimia, uima-allaspumppuja, moottorikäyttöisiä markiiseja, mönkijöitä, robottiruohonleikkureita, ilmastointilaitteita, ilmalämpöpumppuja eikä elektronisia laitteita, kuten autoradioita, GPS- navigaattoreita tai muita näihin rinnastettavissa olevia laitteita. Takuu ei myöskään koske akkuja, paristoja, kiukaan vastuksia tai muita kuluvia osia tai sellaisia muita ongelmatilanteita, joita tavaran valmistajan myöntämä takuu ei valmistajan takuuehtojen mukaan koske. Takuu ei koske jälleenmyyjiä.

Olet velvollinen tarkistamaan lähetyksen ulkoisesti heti vastaanottohetkellä. Mikäli kotiinkuljetettavan lähetyksen kuljetuspakkauksessa on ulkoisesti havaittavissa vaurioita, on tavaranvastaanottajan tehtävä siitä merkintä rahdinkuljettajan skanneriin heti vastaanottokuittauksen yhteydessä. Jos havaitset muilla toimitustavoilla toimitetuista lähetyksissä ulkoisia vaurioita, ota viipymättä otettava yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun.

Jos tuotteessa on kuljetusvaurio niin siitä tulee reklamoida välittömästi, eikä sitä saa asentaa. HUOM! Säilytäthän myös pakkausmateriaalit (ellet ole saanut asiakaspalvulta erillistä lupaa hävittää), koska etäkaupassa emme voi todentaa vaurioita ilman kuvia.

Asennettu tuote on hyväksytty tuote ja hyväksytään silloin sellaisenaan käyttöön.

Virheilmoituksen tekeminen

Sinun tulee ilmoittaa työkalun tai koneen mahdollisesta virheestä Bauhausille kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta, viimeistään kuitenkin kahden (2) kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. Takuu raukeaa, mikäli virheestä ei ole ilmoitettu määräajan kuluessa.

Virheilmoitusta tehtäessä tulee ilmoittaa seuraavat tiedot:

• asiakkaan nimi, osoite, postinumero ja puhelinnumero
• tuotteen mallinimike, tuotekoodi/tuotteen sarjanumero
• ostokuitti tai valokopio kuitista
• tuotteen ostopaikka ja – päivämäärä (näkyy kuitissa)
• lyhyt kuvaus ongelmasta

Miten voin tehdä tuotteesta reklamaation?

Verkkokauppatilausten reklamointi tapahtuu alla olevin ohjein.

BAUHAUS-verkkokauppa käsittelee reklamaatiot ensisijaisesti kirjallisesti. Näin voimme vähentää väärinymmärryksiä ja parantaa Teidän oikeusturvaanne.

Lähetyksen sisältö on tarkistettava heti lähetyksen vastaanoton jälkeen. Mikäli lähetys on puutteellinen tai vaurioitunut, lähetyksessä on toimitettu väärä tuote tai toimitettu tuote on virheellinen tai rikkoutunut, on tästä viipymättä ilmoitettava verkkokaupan asiakaspalveluun, kuitenkin viimeistään 7 vuorokauden kuluttua tilauksen vastaanottamisesta.

Vaurioitunutta tuotetta tai vaurioituneen lähetyksen pakkausmateriaalia ei saa hävittää ilman asiakaspalvelun suostumusta. Tuotteiden viallisuuteen ei voida enää vedota, mikäli tuote on asennettu tai otettu käyttöön ja vika on ollut havaittavissa ennen asennusta/käyttöönottoa.

Jotta asian käsittely olisi mahdollisimman nopeaa ja sinulle vaivattominta, pyydämme toimittamaan kirjallisen reklamaation yhteydessä seuraavat tiedot asiakaspalveluumme joko chatissa tai sähköpostitse:

• Tilausnumero ja tilaajan nimi
• Tiedot tuotteesta, jota reklamaatio koskee (EAN-koodi tai 8-numeroinen tuotenumero esim. tilausvahvistuksesta)
• Mikäli tuotteessa on ulkoisesti havaittava virhe tai tuote on väärä; tarkka kuvaus virheestä, virheellisten tuotteiden määrästä ja kuvat sekä tuotteesta että toimituspakkauksesta
• Mikäli kyseessä on mahdollinen kuljetusvaurio; huomioithan että toimituspakkauksen voi hävittää vain sopimalla siitä ensin asiakaspalvelumme kanssa, vaikka siinä ei olisi ulkoisen vaurion merkkejä

Asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät tältä sivulta.

usp_block
 

Nopeat ja luotettavat toimitukset

Tuotteet kotiin jopa 1–4 arkipäivässä
 

Jopa 30 pv vaihto- ja palautusoikeus

Tee palautus tai reklamaatio
bauhaus_premium_cms

Yrittäjä!

Saat 5 % alennuksen kaikesta – myös alennetuista hinnoista!