Verkkokauppatoimituksen palautus tai reklamaatio
Jos et ole tyytyväinen verkkokauppaostokseesi, voit rekisteröidä palautuksen tai reklamaation helposti verkossa. Otathan tilausnumerosi esille valmiiksi.
Ennen 2.12.2025 tehtyjen verkkokauppatilausten palautus tai reklamointi
Mikäli haluat palauttaa tai reklamoida tuotteita tilaukselta, joka on tehty ennen päivämäärää 2.12.2025, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse verkkokauppa@bauhaus.fi. Jos haluat reklamoida tuotteen tai ilmoittaa virheellisestä tai puutteellisesta toimituksesta, luethan lisää vaadittavista tiedoista usein kysytyistä kysymyksistä kohdasta "Ennen 2.12.2025 tehtyjen tilausten reklamointi".
Jotta palautukseen liittyvä yhteydenotto sujuisi mahdollisimman sujuvasti, toimitathan meille sähköpostissasi seuraavat tiedot:
-
Tilausnumero
-
Palautettavan tuotteen nimi ja EAN-koodi
-
Palautettavien tuotteiden määrä
-
Mikäli tilaus on maksettu verkkomaksuna, ilmoitathan myös IBAN-muotoisen pankkitilinumerosi. Muilla maksutavoilla maksetut tilaukset palautetaan automaattisesti tilauksella käytetylle maksutavalle.
Verkkokaupasta toimitettujen tuotteiden palautusprosessi
2. Pakkaa tuotteet uudelleen toimituspakkauksiinsa
Pakkaa palautettavat tuotteet alkuperäisiin myyntipakkauksiinsa. Pakkaa myyntipakkaukset toimituspakkaukseen tai suojaa muuten huolellisesti, jotta ne eivät vaurioidu kuljetuksessa.
3. Lähetä pakettisi
Rekisteröityäsi palautuksen, saat meiltä palautusohjeet sähköpostiisi. Lähetä tuotteet palautusohjeiden mukaisesti.
Tältä löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin tilauksista, palautuksista ja reklamaatioista
Voinko palauttaa tuotteen?
Kuinka kauan minulla on aikaa palauttaa tuote?
Miten voin palauttaa tuotteen?
Milloin saan rahani takaisin palautetusta tuotteesta?
Kuinka paljon tuotteen palauttaminen maksaa?
Mitä teen, jos haluan ilmoittaa virheellisestä tuotteesta tai tilauksesta?
Mitä teen, jos saan kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen?
Ennen 2.12.2025 tehtyjen tilausten reklamointi
Onko tuotteilla takuuta?
Miten voin muuttaa tai peruuttaa BAUHAUS-verkkokaupassa tekemäni tilauksen?
Rahojen palauttaminen ja palautuskustannukset
Verkkokaupan varastotuotteet
Virheettömän varastotuotteen palauttaminen BAUHAUS verkkokauppaan on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote on mahdollista palauttaa Posti-pakettina, DB-Schenker -pakettina, SmartPost-pakettina tai Postnord-noutopistepakettina ja palautus tehdään verkkokaupan asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti. Kotiinkuljetettavien ja tehtaiden suoratoimitustuotteiden palautuskustannuksista vastaa asiakas.
Suoraan tehtaalta toimitetut tuotteet
Suoraan tehtaalta toimitetut suoratoimitustuotteet palautetaan tuotteiden ja lähetyksen koosta riippumatta aina ensisijaisesti takaisin tehtaalle ja palautuskustannuksista vastaa asiakas. Palautuskustannukset eivät kaikissa tapauksissa vastaa toimituksesta maksettua rahtimaksua. Tarkemmat palautusohjeet ja tiedon palautuskustannuksista saat asiakaspalvelustamme.
Palautuksen hyvitys
Säilytä tuotteen palautuksesta saamasi kuitti, kunnes olet saanut hyvityksen palautuksesta. Kauppahinta ja kulut palautetaan asiakkaalle viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun myyjä on saanut tuotteen takaisin ja todennut sen jälleenmyyntikelpoiseksi. Mikäli kyseessä on osapalautus, toimituskuluja ei hyvitetä niiden tuotteiden osalta, joita ei palauteta.
Palautettava summa hyvitetään samalle maksutavalle, jolla tilaus on maksettu verkkokaupassa. Jos tilaus on tehty verkkomaksuna (verkkopankki) Paytrail on tarvittaessa sinuun yhteydessä sähköpostitse tilinumeron vahvistamiseksi. Säilytä tuotteen palautuksesta saamasi kuitti, kunnes olet saanut hyvityksen palautuksesta.
Mikäli ennen 2.12.2025 tehty tilaus on maksettu verkkomaksuna, ilmoitathan sähköpostitse lähettämässä yhteydenotossasi myös IBAN-muotoisen pankkitilinumerosi. Muilla maksutavoilla maksetut tilaukset palautetaan automaattisesti tilauksella käytetylle maksutavalle.
BAUHAUS-asiakaspalvelu
| Puhelinnumero: | 0206 300 890 (pvm/mpm) |
|---|---|
| Sähköposti: | verkkokauppa@bauhaus.fi |
|
Asiakaspalelu
avoinna:
|
Ma–pe 8.00–18.00
La 9.00–16.00 Su suljettu |
|
Asiakaspalvelu
Chat-palvelussa:
|
Ma–pe 8.00–22.00
La–su 10.00–18.00 |