Verkkokaupassa suppeampi saatavuus päivityksen ajan. BAUHAUS-tavaratalot palvelevat täydellä valikoimalla. Verkkokaupan valikoima palautuu ennalleen pian. Lue lisää täältä.
rma_returns_and_complaints

Palautus ja reklamointi

Useimmilla BAUHAUS-verkkokaupasta tai -tavarataloista ostetuilla tuotteilla on palautusoikeus 30 päivää osto-/tilauspäivästä. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joten pakkaus ja sen sisältö tulee säilyttää huolellisesti. Palautusoikeus ei koske kuluttajan vaatimusten mukaisesti valmistettua tai muunneltua tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi tehtyä tavaraa kuten mittaan leikatuttua neliöittäin/metreittäin myytävää puutavaraa ja muita tuotteita, sävytetyttyjä maaleja, aitoja joulukuusia, tilaustuotteita sekä hygienia ja intiimituotteita kuten esimerkiksi WC-istuinkansia (mikäli muovipakkaus on poistettu/avattu).
Verkkokauppatoimituksen palautus tai reklamaatio

Verkkokauppatoimituksen palautus tai reklamaatio

Jos et ole tyytyväinen verkkokauppaostokseesi, voit rekisteröidä palautuksen tai reklamaation helposti verkossa. Otathan tilausnumerosi esille valmiiksi.

Aloita

rma_complains_service

Ennen 2.12.2025 tehtyjen verkkokauppatilausten palautus tai reklamointi

Mikäli haluat palauttaa tai reklamoida tuotteita tilaukselta, joka on tehty ennen päivämäärää 2.12.2025, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse verkkokauppa@bauhaus.fi. Jos haluat reklamoida tuotteen tai ilmoittaa virheellisestä tai puutteellisesta toimituksesta, luethan lisää vaadittavista tiedoista usein kysytyistä kysymyksistä kohdasta "Ennen 2.12.2025 tehtyjen tilausten reklamointi".

Jotta palautukseen liittyvä yhteydenotto sujuisi mahdollisimman sujuvasti, toimitathan meille sähköpostissasi seuraavat tiedot:

  • Tilausnumero

  • Palautettavan tuotteen nimi ja EAN-koodi

  • Palautettavien tuotteiden määrä

  • Mikäli tilaus on maksettu verkkomaksuna, ilmoitathan myös IBAN-muotoisen pankkitilinumerosi. Muilla maksutavoilla maksetut tilaukset palautetaan automaattisesti tilauksella käytetylle maksutavalle. 

rma_returns_process

Verkkokaupasta toimitettujen tuotteiden palautusprosessi

responsive device

1. Rekisteröi palautuksesi

Rekisteröi palautuksesi käyttäen selkeää
palautusportaaliamme.

package

2. Pakkaa tuotteet uudelleen toimituspakkauksiinsa

Pakkaa palautettavat tuotteet alkuperäisiin myyntipakkauksiinsa. Pakkaa myyntipakkaukset toimituspakkaukseen tai suojaa muuten huolellisesti, jotta ne eivät vaurioidu kuljetuksessa.

send package

3. Lähetä pakettisi

Rekisteröityäsi palautuksen, saat meiltä palautusohjeet sähköpostiisi. Lähetä tuotteet palautusohjeiden mukaisesti.

rma_faq

Tältä löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin tilauksista, palautuksista ja reklamaatioista

Jos et löydä vastausta kysymykseesi alta, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme – autamme sinua mielellämme.
rma_returns_and_refunds

Rahojen palauttaminen ja palautuskustannukset

Verkkokaupan varastotuotteet

Virheettömän varastotuotteen palauttaminen BAUHAUS verkkokauppaan on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote on mahdollista palauttaa Posti-pakettina, DB-Schenker -pakettina, SmartPost-pakettina tai Postnord-noutopistepakettina ja palautus tehdään verkkokaupan asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti. Kotiinkuljetettavien ja tehtaiden suoratoimitustuotteiden palautuskustannuksista vastaa asiakas.

Suoraan tehtaalta toimitetut tuotteet

Suoraan tehtaalta toimitetut suoratoimitustuotteet palautetaan tuotteiden ja lähetyksen koosta riippumatta aina ensisijaisesti takaisin tehtaalle ja palautuskustannuksista vastaa asiakas. Palautuskustannukset eivät kaikissa tapauksissa vastaa toimituksesta maksettua rahtimaksua. Tarkemmat palautusohjeet ja tiedon palautuskustannuksista saat asiakaspalvelustamme.

Palautuksen hyvitys

Säilytä tuotteen palautuksesta saamasi kuitti, kunnes olet saanut hyvityksen palautuksesta. Kauppahinta ja kulut palautetaan asiakkaalle viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun myyjä on saanut tuotteen takaisin ja todennut sen jälleenmyyntikelpoiseksi. Mikäli kyseessä on osapalautus, toimituskuluja ei hyvitetä niiden tuotteiden osalta, joita ei palauteta.

Palautettava summa hyvitetään samalle maksutavalle, jolla tilaus on maksettu verkkokaupassa. Jos tilaus on tehty verkkomaksuna (verkkopankki) Paytrail on tarvittaessa sinuun yhteydessä sähköpostitse tilinumeron vahvistamiseksi. Säilytä tuotteen palautuksesta saamasi kuitti, kunnes olet saanut hyvityksen palautuksesta.

Mikäli ennen 2.12.2025 tehty tilaus on maksettu verkkomaksuna, ilmoitathan sähköpostitse lähettämässä yhteydenotossasi myös IBAN-muotoisen pankkitilinumerosi. Muilla maksutavoilla maksetut tilaukset palautetaan automaattisesti tilauksella käytetylle maksutavalle.

rma_returns_customer_service

BAUHAUS-asiakaspalvelu

Puhelinnumero: 0206 300 890 (pvm/mpm)
Sähköposti: verkkokauppa@bauhaus.fi
Asiakaspalelu
avoinna:
Ma–pe 8.00–18.00
La 9.00–16.00
Su suljettu
Asiakaspalvelu
Chat-palvelussa:
Ma–pe 8.00–22.00
La–su 10.00–18.00

Poikkeavat aukioloajat